Friday, July 30, 2010

DAP PARTAI BABI ! PKR JILAT BABI !




Apabila Tony Pua mencadangkan untuk menghapuskan diskaun yang diberikan kepada Bumiputera untuk pembelian hartanah mewah di Selangor, maka ramailah Melayu-melayu di dalam Pakatan Haram yang membela beliau.

Hujah utama mereka ialah memang sepatutnya orang-orang kaya Melayu tidak diberi diskaun kerana mereka kaya. Rupanya malang sungguh menjadi Melayu yang kaya di Malaysia ini. Bukan setakat bangsa lain yang dengki kerana mereka ada keistimewaan tetapi bangsa sendiri lebih dengki lagi.

Maaf, penulis terpaksa untuk menggelarkan Melayu-melayu Pakatan Haram ini sebagai bangang. Bangang kerana mereka sengaja menutup mata untuk melihat ia sebagai satu lagi langkah untuk menghakis Hak Istimewa Orang Melayu (HIOM) sebagaimana yang termaktub di dalam artikel 153 perlembagaan.

Memanglah Tony Pua mencadangkan untuk memansuhkan diskaun hanya kepada golongan Melayu yang berada tetapi jangan lupa, mereka juga Melayu!

Sewaktu negara ini mahu dibentuk, orang-orang Melayu, Bukan Melayu, Raja-raja Melayu dan pihak British telah bersetuju diberikan Hak Istimewa Orang Melayu (HIOM) di dalam Perlembagaan kepada semua Melayu.

Tidak dikategorikan Melayu kaya ka, Melayu miskin ka, atau Melayu bangang yang di dalam Pakatan Haram tu. Tiada kategori Melayu yang dipecahkan. Yang ada hanya tafsiran Melayu saja.

HIOM ini dimasukkan ke dalam perlembagaan kerana persetujuan untuk memberikan kewarganegaraan kepada Bukan Melayu. Ya, memberi tafaf kewarganegaraan secara Jus Soli kepada Bukan Melayu.

Jika dulu taraf kewarganegaraan ini tidak diberikan, maka HIOM ini sememangnya tidak ada pada hari ini sebab ini memang Tanah Melayu, nak diberi keistimewaan apa lagi?

Jadi, apabila Tony Pua mencadangkan untuk menghapuskan diskaun kepada Bumiputera untuk pembelian hartanah di Selangor, ia adalah mencabar persetujuan sewaktu kemerdekaan dulu.

Penulis sebagai orang Melayu tidak pernah sekali pun mendengar tuntutan orang Melayu hari ini yang meminta mana-mana orang Cina atau bangsa-bangsa lain yang kaya untuk ditarik balik kewarganegaraan atau dihalau dari Malaysia.

Orang-orang Melayu dapat menerima orang-orang Cina seadanya, tidak kira mereka itu kaya, miskin atau apa pun tarafnya kerana itu yang telah dipersetujui sewaktu merdeka. Tetapi mengapa ada segelintir Cina dari DAP ini yang mempertikaikan perkara yang telah dipersetujui dahulu? DAP sengaja bermain dengan api!

Kepada Melayu-Melayu bangang Pakatan Haram, celik lah mata anda. Sekarang Tony Pua mula menuntut Melayu yang kaya dihapuskan hak mereka. Esok-esok beliau sekali lagi atau anak beliau pula akan menuntut golongan pertengahan Melayu pula dihapuskan hak.

Kemudiannya cicitnya pula akan menuntut dihapuskan sepenuhnya saki baki hak orang Melayu yang ada. Ketika itu, penulis percaya Agama Islam sebagai agama persekutuan juga akan dituntut untuk dibuang dari perlembagaan.

Sedarlah, cadangan Tony Pua ini adalah strategi halus untuk hapuskan HIOM yang telah dipersetujui dahulu. Kepada Tony Pua, jangan sampai orang Melayu mula terfikir untuk menuntut dibatalkan semula pemberian kewarganegaraan dulu. Hormatilah apa yang telah dipersetujui. Mari sama-sama mengenang budi!

petikan artikel dari satulimatiga.blogspot

3 comments:

  1. kurangkan cakap kuatkan genggaman dan tusukan
    13x
    5x
    69x
    tarikh keramat

    ReplyDelete
  2. abang ni anjing bn je

    ReplyDelete
  3. August3 Ko ni memang anjing kurap yang bodoh.Ko ni menyamar melayu ke? kalau melayu memanglah ko ni mentally retarded or Brain damaged..banyak termakan babi kot?

    ReplyDelete