Thursday, August 19, 2010

NURUL IZZAH : KALAU TAK SUKA, BERAMBUS JE DARI MALAYSIA !



SULTAN Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah meninjau menggunakan teropong kapal selam TLDM semasa kapal selam itu beroperasi dari Pelabuhan Klang ke Lumut, Perak.


KUALA LUMPUR 18 Ogos -- Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar memberi amaran kepada semua ahli politik supaya berhenti melemparkan pelbagai pembohongan mengenai kapal selam negara.

Sambil menafikan dakwaan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar kononnya kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman masih tidak boleh menyelam, Abdul Aziz berkata, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang berterusan mempolitikkan perkara itu.

"Kapal selam Scopene adalah aset strategik pertahanan negara dan ia bukan alat untuk meraih politik murahan. Kapal selam ini mempunyai keupayaan tinggi, diiktiraf sebagai antara yang tercanggih di dunia dan telah terbukti dalam operasi tembakan hakiki yang dijalankan oleh TLDM Julai lalu.

"Dalam operasi tersebut, KD Tunku Abdul Rahman telah berjaya menembak peluru berpandu bawah permukaan (bawah air) ke permukaan, Exocet SM39 Blok II pada kedalaman 55 meter di bawah paras air dan ia tepat mengenai sasaran yang berada sejauh 40 kilometer. Jadi di mana dakwaan kata ia tidak boleh menyelam?.

"Oleh itu, saya memberi amaran kepada semua pihak supaya berhenti menipu rakyat dengan melemparkan pelbagai pembohongan mengenai kapal selam negara. Kami lebih tahu mengenai keupayaan aset ini kerana kami yang mengoperasikannya dan bukannya ahli politik di luar sana," tegasnya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tuduhan Nurul Izzah sewaktu ditemu bual oleh akhbar Indonesia, Kompas, pada 4 Ogos lalu kononnya kapal selam negara masih tidak boleh menyelam selain mendakwa pembelian aset canggih itu sebagai usang dan terpakai.

Mengenai tuduhan Nurul Izzah itu, Abdul Aziz berkata, Ketua Sel Pasukan Kapal Selam TLDM, Kapten Abdul Rahman Ayub telah membuat laporan polis berhubung pembohongan wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) tersebut, di Balai Polis Hulu Kelang, semalam.

Menurut beliau, kenyataan yang dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai itu adalah contoh seorang ahli politik yang tidak bertanggungjawab kerana mendedahkan maklumat ketenteraan negara kepada negara luar.

"Betul atau tidak maklumat berkait dengan ketenteraan negara, ia tidak boleh sesekali didedahkan kepada negara asing. Ini soal keselamatan negara dan seharusnya ia dirahsiakan tetapi Nurul Izzah bukan sahaja berbohong malah dia juga memalukan TDLM, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan negara di mata dunia.

"Sepatutnya kita tanpa mengira ideologi politik berbangga dengan pembelian aset strategik ini kerana kapal selam adalah persenjataan deterrence (pencegahan) yang tidak semua negara mampu memilikinya. Rakyat negara lain, mereka marah apabila kerajaan tidak membeli kapal selam tetapi di negara kita ia dijadikan sebagai modal politik," jelasnya.

22 comments:

  1. Ini lah salah seorang melayu bodoh yang tiada sema
    ngat patriotik.Beliau sanggupmenghina pertahanan negara sendiri kepada negara asing.Baiklah keluarga anakberanak parti Keadialan ini berambus dari malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. genetik dari bapaknya bro..kesian

    ReplyDelete
  3. Nurul.. kau baik jaga keluarga kau tu dulu.. emak kau ade masalah, adik kau pun bermasalah.. bapak kau lagi bermasalah. Kau kena ingat..menang kau dulu pun bukan sebab kau.. tapi sebab bapak kau... tapi itu dulu... sebelum rakyat semua tahu cerita sebenar bapak kau yang memang kaki liwat haram jadah tu...

    Tolonglah.. jangan malukan negara kita dengan komen-komen bodoh lagi sial kau tu.. cukuplah bapak kau tu dah malukan negara ni dengan skandal liwat dia... satu dunia tahu.. orang yang bakal menjadi pemimpin kita dulu seorang yang hipokrit haram jadah, kaki liwat tegar.

    Apa-apa pun kau dah memalukan negara ni dengan komen-komen bodoh kau tu.. tunggulah...

    ReplyDelete
  4. apa nak hairan. anak bapak. sama-sama bodoh

    ReplyDelete
  5. baguslah pengundi2 lembah pantai kerana telah memilih orang yang paling tidak pandai menjadi wakil mereka. Apa pengundi2 lembah pantai dapat sekarang?

    berfikiran waraslah untuk membuat pilihan pada PRU-13!. Jangan ingat generasi kita, ingat nasib generasi anak2 kita!

    -art-

    ReplyDelete
  6. komndo lautan dalamAugust 19, 2010 at 10:47 AM

    Kalau negara sendiri pun di jaja dan diburukkan lebeh baik kamu ikut saja ayah kamu kenegara yg dia suka jangan tinggal di malaysia kerana malaysia ni bukan tempat macam kamu dan keluarga kamu yg mahu jahanamkan negara muking kamu lebeh senang tinggal negara yg tiada undang undang kalau kamu bolih rosak kan nama malaysia muking satu hari nanti kamu bolih rosak keluarga kamu sendiri.

    ReplyDelete
  7. tengok muka di atas pon cukup menilai perangai budak tu,tak sayang bangsa dan negara ,manusia jenis apa pon tak tau.boleh dok kena jek dgn DAP lupa daratan.Insaflah sayang lah Bangsa kita

    ReplyDelete
  8. susah org jadi bodoh sombong ni... kalau tegur pun bukannya mau dengar..

    ReplyDelete
  9. Tapi kalau dah memang betul nak wat macam mana?

    ReplyDelete
  10. Sebab dia sayang kat Malaysia la dia komen macam tu...Dia minta kita berubah..tu je..Bagi saya 'NO PROBLEM AT ALL'..

    ReplyDelete
  11. nurul izah sama jer dengan mak bapak dia. menipu memanipulasi dan kuat fitnah. your time will come nurul iazzah bangang. same like your father. samapai tua hidup tk senang walau pun duit berjuta berbillion. ko mati sok cuma kain putih jer yang bawak nuar jijah nurul bengap..

    ReplyDelete
  12. Bukan main Marah lagi Bro kat atas saya ni...jangan marah-marah, Kurang pahala puasa nanti...Kalau banyak sangat masalah Tuan/Puan dengan Nurul Izzah ni..Saya cadangkan Tuan/Puan Bertanding dengan Izzah Dalam PRU13 nnt..amacam?

    Salam 1Malaysia...PEACE!!!

    ReplyDelete
  13. aku nak tanya sini.

    apasal suratkhabar dam media cyber pencacai UMNO skrg tiba2 keluar dgn tajuk sensitif?

    apa motif???

    hari ini, kita dapat lihat sandiwara chua soi lek , umno dan perkasa dalam permainan perkauman dan NEP....kenapa??

    cuba menimbulkan pergaduhan antara kaum dan agama??

    Atau cuba wujudkan Operasi Lalang no 2, dan sumbat semua pemimpin Pakatan Rakyat??

    Tak cukup kes fitnah DSAI yang didalangi madey untuk pecah belahkan melayu..

    Saya harap rakyat berhati2 dengan MCA, UMNO dan Perkasa. Zaman sudah berubah.

    Kalau sesuatu seperti May 13 diwujudkan kembali, tak akan ada pemodal asing bertapak lagi di negara ini. semua akan hilang kerja dan akan hidup x tentu arah....

    Jangan ingat negara ini kaya. Malaysia hidup hari ini dalam ICU pakai duit Petronas dan Minyak sawit....Bila Petronas jadi Net Importer, Kerajaan UMNO akan bangkrap...pasal tu dia nak buat GST....

    Semalam aku pi shopping, ada sesetengah kedai dah ada GST, tapi persen masih 0% charge....
    maksudnya banyak company dapat hint dari kerajaan , x lama lagi GST akan dikuatkuasakan...

    JANGAN MAINKAN DAN LAGA_LAGAKAN ANTARA KAUM DAN AGAMA.

    AMARAN RAKYAT BIASA...KALAU X MAMPU MEMERINTAH, PI MAMPUS.

    KAMI SUKA KEAMANAN!

    ReplyDelete
  14. anak ayah kan....memiliki semua perangai ayah dia le

    ReplyDelete
  15. klau nk berpolitik berpolitiklah sampai mati pun sapa tak kisah. lantak kamulah Izzah. kamu kena tahu jugak apa itu patriotik...jgn main hentam keromo sahaja.asingkanlah 2 perkara ini. kamu ini tergolong anak2 generasi skrg yg tak faham dan bersemangat patriotik langsung. jgn libatkn pertahanan negara waima kamu fahaman atau dr parti politik mana sekali pun. berpada-padalah klau nk berpolitik pun.
    anak2 bangsawan yg mudah naik jgn jd sombong dan angkuh hingga lupa batasan. kamu bercakap dgn pemberita negara ASING pulak tu..so nasihat sy pa kamu nurul izzah..'please keep your bloody fucking mouth shut'ya..jgn nk campur-aduk ttg pertahanan negara k. kamu tu buta ttg pertahanan negara. dhlah takde semangat nasionalisme jiwa kontang ngan kejiwaan kenegaraan. ingat ini TANAHAIR kita yg org tua2 dulu berkorban nyawa dan keluarga demi sebuah kemerdekaan. Tok nenek sy antara yg dh merasa bagaimana susah dan perit bg mendapat merasa negara yg dh diMERDEKAKAN so nurul izzah...kamu dr keluarga yg terbilang kaya raya tak pernah rasa susah, jgnlah kerana mulut tak berjaga boleh memberi kesan negatif kepada pertahanan negara.berpada-padalah jika nk berpolitik.

    ReplyDelete
  16. Pompuan perasan pandai.cakap sebutir pun tak faham.Tapi ramai pemujanya kat luar sana.Apa yg hebat tahlah.Tak salah nak bela yah,tapi kalau sah2 ayah kita peliwat,buat apa nak bela.Tolonglah ajar dia bertaubat,itu yg sangat afdalnya.Jangan bersekongkol dgn ayah kita yang nak mempertahankan diri sampai sanggup menggunakan rakyat utk menari sokongan.Hingga negara berada dlm keadaan yg amat kritikal skrg ni.Kerana bapak kau lah habis rakyat berpecah belah.Aku tuntut perbuatan bapak dan seluruh keluarga kau kt akhirat nanti.

    ReplyDelete
  17. Bapak Borek anak rintik :)

    ReplyDelete
  18. Ko jgn men tduh2 je konon bpak dia kaki liwat. ko ada bukti k?ko doktor brtauliah k doktor HEWAN yg mntauliahkn diri sndri?. Doktor HEWAN yg wat mdical chckup saipul samdol 2 pun ckp berbelit2..bile karpal singh suh tgok blik lporan ksihatn dia rfused..klo ko ckp UMNO ni Adil, ko ada akal kn,ko pk la sndri,ble srt khbr, radio,tv smua cite tntg KE-MALAIKATAN UNMO..prnh x diorg siarkn tntg pmbangkang...klo ada pun smua cite yg busuk ngalahkn taik najib..klo pmbangkang, smua diaorg nk sumbat dlm ISA konon penghasutla...abis UNMO x prnah k hasut korang nk pncing undi...2 pehal lak x cmpak dlm ISA??Sekali lg aku suh ko pk..jgn islam pd namenye...nme j ngara islam, arak,placur, ank haram,disko mlmbak..p beza kte dgn ngra kafir? skali lg aku suh ko pk.cm rais yatim ckp, artis pmpuan luar ngra leh wat prfrmnce kat msia slgi tutup aurat...dia tau x aurat pmpuan 2 dr mane smpai mane?bini dia pkai bju kurung, brslndang nmpk jmbol,salam dgn bkn muhrim,reti jga aurat & keISLAMAN x?

    ReplyDelete
  19. Selagi x ikut cara islam (quran n hadis)dijadikan pnduan....selagi 2 dunia hancur...aku Islam bukan Melayu..sbb ada je Melayu yg bukan Islam...paham2 la mksud aku 2..ape yg ada pd melayu...Melayu byk anak haram, penjenayah, yg miskin trpijak kat negara sndri pun melayu...projek2 besar kat ngra ni pun,bukan milik melayu...jwb..yg kaya trus kaya @ brtmbah kaya...yg mskin papa kedana...terus menguis cri rzeki..

    ReplyDelete